Onlangs had ik een gesprek met een ondernemer die ik al heel lang ken. Het was net voor pasen en stond behoorlijk in dubio. “Zal ik de medewerkers een hart onder de riem steken door een attentie te sturen met de complimenten hoe ze omgaan met deze tijd terwijl ik weet dat we als organisatie genoodzaakt zijn ze weken daarna waarschijnlijk moeten vragen loon in te leveren”. Misschien een herkenbaar vraagstuk..
Waardering betekent gezien en gehoord worden. Dat is een fundamentele psychologische behoefte van ieder mens. Hierdoor voelen we ons veilig. Er zijn in deze tijd genoeg vormen om dat te tonen als ondernemer / werkgever. Dat kan naar toeleveranciers, zakelijke partners maar vooral naar je medewerkers.
“Wat je nu doet en vooral hoe je dat doet in deze crisis maakt dat mensen zich dat over 10-15 jaar nog herinneren”, aldus eigenaar van VitaMasters Theo van den Dungen.
Ik zie veel organisaties die er nu zijn voor hun medewerkers maar nog veel meer die dat nu “echt” laten liggen.
KPN is een mooi voorbeeld. Medewerkers van het telecombedrijf die als gevolg van de Corona-crisis gevoelens van onrust, somberheid, onzekerheid, angst en stress ervaren, kunnen een luisterend oor vinden bij HR en professionele externe coaches.
Starbucks biedt alle medewerkers + gezinsleden toegang tot 20 leefstijl / therapie sessies/trainingen/Webinars. Dit paste al in de strategie gericht op fysiek en mentaal welzijn van medewerkers.
Zie hier meer voorbeelden van organisaties die het juiste voorbeeld geven.
Op deze manier laat je zien wie je “echt” bent!
Hoe organisaties omgaan met hun medewerkers , partners en toeleveranciers zegt alles over hun normen en waarden. Wie de positieve bal kaatst kan de positieve bal terug ontvangen wat grote gevolgen heeft voor aankomende maanden maar ook als de weg omhoog weer is ingezet met de organisatie.
Kortom, het gaat er om wat je doet, maar vooral ook hoe je iets doet.
VitaMasters heeft een enorm uitgebreid pallet aan opties beschikbaar voor jullie medewerkers. Je kan je vooral met andere urgente zaken bezighouden want we ontzorgen hierin volledig. Het aanbod bestaat uit:
- Webinars
- Boeken
- Trainingen
- Leefstijl lidmaatschap
- Programma’s
- Gezonde cadeautjes
- (online) 1 op 1 coaching
- Leefstijl-hulplijn
Het minste wat je kan doen is het aanbieden hiervan!
Ps. Vorige week is de eerste whitepaper uitgekomen van VitaMasters met 8 adviezen/tips mbt leefstijl.. Ik bied hem jullie gratis aan.